Handelsbetingelser

Em&Wills' handelsbetingelser

Først til det praktiske:
Em&Wills
Loca Partner
Absalonsgade 18D, 1, 4.
4180 Sorø
TLF: +4528125794
CVR: 42788767
Enkeltmandsvirksomhed

Bank: Sydbank
Reg: 6847
Kontonr.: 1186475
IBAN: DK8068470001186475

Når du skal betale hos Em&Wills

Hos Em&Wills modtager online betalinger:
Visa/Dankort
Visa
Mastercard
Mobilepay Online
ApplePay.

Jeg trækker først pengene fra din konto, når jeg sender varen fra Em&Wills adresse i Sorø. Vi tager ikke kortgebyrer. 

Dette sker der og det betyder det for dig, når jeg reserverer et beløb på din konto:

Det beløb, som reserveres på din konto for det, som du har handlet for - og det sker når du bruger et internationalt betalingskort, lige meget om det er debat eller anden form for kreditkort. Det reserverede beløb forbliver sådan indtil jeg (emogwills.dk) sender ordren afsted til dig. Alle ordre fra Em&Wills bliver sendt fra adressen i Sorø, hvorefter jeg hæver pengene på din konto eller frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Selve reservationstiden kommer helt an på, hvilken form for betaling du har valgt.

 

Bemærk at alle beløb på emogwills.dk er inklusiv dansk moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)

Em&Wills benytter en sikker betalingsserver, som krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder for dig, at din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Em&Wills' egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

 

Levering

Leveringstiden for din ordre hos Em&Wills er 2 - 5 dage.

Em&Wills afsender kun varer med GLS. Jeg kan både sende til din privatadresse, erhvervs adresse eller pakkeshop. 

Fragten hos Em&Wills koster fra 39,95 kr. til 59,95 kr. og prisen afhænger af, hvilken leveringsmåde du vælger. Fragten heldigvis gratis ved levering til pakkeshop, når du fylder kurven op for over 549 kr., det eneste du skal gøre her for at få den gratis fragt er at vælger GLS pakkeshop. 

Det er muligt hos Em&Wills at vælge mellem to ting: at få din pakke sendt "uden omdeling" (leveret til pakkeshop) eller "med omdeling" (levering til hjemmeadressen).


Lige meget om du vælger med - eller uden omdeling, så vil du altid modtage et track and trace nr. Det gør at du kan følge din pakke under dens transport fra Em&Wills, til GLS lager/omdeling og hjem til dig/udleveringen til dig.

Husk når du vælger at støtte en lille iværksætter virksomhed som Em&Wills, så bliver stort set alle pakker personligt pakket af mig (Nadia Håkonsson, ejer af Em&Wills - og nogle gange min kære, dejlige og meget hjælpsomme mor ❤️). Det gør jeg for at jeg kan stå inde for, at du ved at alle varer bliver sendt forsvarligt. Det betyder også at alle pakker bliver sendt fra min og Em&Wills adresse: Absalonsgade 18D, 1, 4., 4180 Sorø.

Em&Wills ansvar i dagligdagen 

Det er vores alles store ansvar som menneske i dag at passe på miljøet, så derfor tilbyder jeg heller ikke gaveindpakning - officielt på min side, da nogle gange skal tingene pakkes sammen med andet, som I har derhjemme.  

Jeg bestræber mig meget på at genbruge alt det som jeg kan, og ellers handle miljøbevidst, da dette er vigtigt for vores fremtid. Genbrug kan f.eks. bestå af det pap jeg selv modtager varer i, samt indpakning mv. 

Jeg bestræber mig også på ikke at få leveret varer hele tiden, da transporten fra lastbiler mv. også forurener og det er derfor at du også opleve længere leveringstid ved Em&Wills. 

Jeg glæder mig rigtig meget til at modtage din ordre, pakke og sende den til dig. Tusind tak fordi du støtter en lille virksomhed som min.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hejdu@emogwills.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du har også mulighed for at købe en returlabel op emogwills.dk.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Em&Wills at vurdere varens stand.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:
Em&Wills
Absalonsgade 18D, 1, 4.
4180 Sorø

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Udvidet fortrydelsesret

Udover de 14 dages fortrydelsesret ud fra ovenstående betingelser, tilbyder vi en udvidet fortrydelsesret i op til 30 dage fra du har modtaget varen.

Fortryder du dit køb i den udvidede fortrydelsesperiode gælder en begrænset fortrydelsesret, dette betyder at du skal: 

- Varen skal returneres i original emballage.

- Varen skal være ubrugt.

- Varen skal sendes tilbage indenfor 14 dage fra fortrydelsen er meddelt, du skal selv betale for returneringen og du har ansvaret for pakken. Se evt. afsnit om retur i den lovbestemte fortrydelsesret.

- Når varen er modtaget og vi har konstateret at ovenstående er opfyldt, tilbagebetaler vi beløbet til samme betalingsmiddel.

Reklamationsret

I forhold til dansklovgivning, er der altid 2 års reklamationsret på produkter, og det har du naturligvis også ved Em&Wills. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Hvis der er reklamation i form af fejl og/eller mangler bedes du meddele dette hurtigst muligt til Em&Wills efter du har opdaget fejlen. 
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 Jeg refunderer rimelige fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget.

 

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Em&Wills
Absalonsgade 18D, 1, 4.
4180 Sorø 
E-mail: hejdu@emogwills.dk

TLF: +4528125794

VÆR OBS PÅ: reklamationer modtages altså ikke, hvis de bliver sendt på efterkrav.

 

Kunde- & Privatlivspolitik

Jeg videresælger ikke dine eller nogen andres personlige oplysninger, og dermed videregiver jeg heller ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i min database/kundekartotek. Hvis du gerne vil have at dine oplysninger ikke længere forefindes i min database/kundekartotek så kan du til en hver tid få dem slettet, blot informer mig om dette på telefon 28125794 eller mail: hejdu@emogwills.dk.

For at du kan indgå aftale/et køb med/ved Em&Wills, har jeg brug for følgende oplysninger fra dig:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Jeg udfører registreringen af dine personoplysninger med det eneste formål, at kunne levere dit køb fra Em&Wills til dig.

Medmindre jeg hører andet, så er dine personoplysninger registreret hos Em&Wills, og her bliver de opbevaret i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når jeg og hjemmesiden emogwills.dk indsamler personoplysninger, så sker det via hjemmeside. Her sikrer jeg, at det naturligvis sker med afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du på den måde præcist er informeret om, hvilke oplysninger, jeg indsamler og hvorfor jeg og Em&Wills gør det. 

Jeg Nadia Håkonsson, som ejer for Em&Wills har adgang til de oplysninger, der registreres om dig, og det samme har mine ansatte (hvis og når jeg får dette).

Den dataansvarlige i Em&Wills er: ejeren, hvis fuldenavn er Nadia Håkonsson Henriksen.

Jeg opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Em&Wills har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til hejdu@emogwills.dk.

Forbrugerbeskyttelse

Du kan her læse om din beskyttelse som forbruger, når du køber via en PensoPay betalingsløsning hos Em&Wills:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hejdu@emogwills.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus. 

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hejdu@emogwills.dk.

 

Ændringer

Em&Wills forbeholder sig retten til ensidigt at ændre sidens handelsbetingelser uden forudgående samtykke. Vær opmærksom på opdateringer, og det gør du ved at besøge denne side "Handelsbetingelser" ofte. Hvor du i bunden kan se, hvornår siden sidst er blevet opdateret. 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Em&Wills
Absalonsgade 18D, 1, 4.
4180 Sorø 
hejdu@emogwills.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: ____________________________   Modtaget den: _____________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Denne side er sidst opdateret 04.05.2024 af Nadia Håkonsson